هجمه علیه حجاب اسلامی همزمان با آغاز فصل گرما

همزمان با آغاز فصل گرما، رسانه های معاند با تقبیح برخورد قانونی با هنجارشکنان فرهنگی، حمله و هجمه علیه پلیس را در راس اولویت های رسانه ای خویش قرار داده اند.
کد خبر: ۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

‌‌به گزارش دیدار مدیا؛ کیم غطاس خبرنگار خاورمیانه و بازنشسته شبکه‌های ضدانقلاب اخیرا کتابی با عنوان موج سیاه منتشر کرده است که در آن به ترویج و تقابل تفکر اسلام از دیدگاه ایران و عربستان پرداخته است. در این کتاب به موضوع حجاب و چادر مشکی نیز به عنوان نماد حجاب اسلامی از منظر ج.ا نیز اشاره شده است. از سوی دیگر شبکه‌های ضدانقلاب به نزدیکی به فصل تابستان برخود با بی حجابی و ترویج بی بند باری توسط پلیس را مورد توجه قرار داده‌اند و از دور جدید برخودها در این فصل با فرهنگ بی حجابی یاد می کنند.

 

کیهان لندن در مصاحبه ای با کیم غطاس به نقل از او آورده است:


• با فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی موجی از زنان با پوشش سیاه شکل گرفت.


• همچنین پرچم‌های سیاه به اهتزاز در آمدند، پرچم‌هایی برای عزاداری «امام حسین» که بسیار گسترده شد و بعد هم پرچم شبه‌نظامیانی مانند داعش آمد.


• درواقع پارچه سیاه به همان تاریکی تبدیل می‌شود که ما را در دهه‌های اخیر درگیر و گرفتار کرده است.


• البته ایران به عنوان یک کشور شیعه در «جهان اسلام» که اکثریت آن سنّی است از امتیازی برخوردار نیست.


• شکاف شیعه- سنی پیش از انقلاب سال ۱۹۷۹ در ایران ابزاری برای پیشبرد اهداف ژئوپلتیک نبود.


• اما پس از سال ۱۹۷۹ هم جمهوری اسلامی در ایران و هم عربستان سعودی شروع کردند جهان‌بینی خود را بطور سیستماتیک با پول و نشریات و تسلیحات به همه جا صادر کنند.


• امروز هم جمهوری اسلامی ایران و هم عربستان سعودی دریافته‌اند که دیگر با مذهب نمی‌توانند نسل‌های جوان را به خود جذب کنند و به همین دلیل از «ناسیونالیسم» استفاده می‌کنند تا توده‌های مردم را تا جایی که ممکن است همچنان زیر تازیانه‌های خود داشته باشند.


• کیم غطاس اخیرا از کتاب موج سیاه؛ عربستان سعودی، ایران و چهل سال رقابتی که از فرهنگ، مذهب و خاطره جمعی خاورمیانه رونمایی کرد.


• در همان زمان چادر در جوامع شیعه مانند لبنان که تا قبل از سال ۱۹۷۹ وجود نداشت، گسترش می‌یافت.


• چادر سیاه را فقط زنان سنتی و محافظه‌کار و همسران روحانیون و مانند آنها استفاده می‌کردند.


• در نتیجه‌ی فعالیت‌های روح‌الله خمینی برای صدور انقلاب خود، این پوشش بیشتر و بیشتر رواج یافت.


• با فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی موجی از زنان با پوشش سیاه شکل گرفت.


• اما بعد از ۱۹۷۹ هم جمهوری اسلامی ایران و هم عربستان سعودی وارد رقابت برای ربودن قلب و فکر مسلمانان در همه جا شدند و هر ابزاری را که در اختیار دارند برای نبرد در میدان اقتدار [هژمونی] به کار گرفتند.


• پس از سال ۱۹۷۹ هم جمهوری اسلامی در ایران و هم عربستان سعودی شروع کردند جهان‌بینی خود را بطور سیستماتیک با پول و نشریات و تسلیحات به همه جا صادر کنند.


• سعودی‌ها با کمک آمریکا از «مجاهدین» در افغانستان در مقابل اتحاد شوروی حمایت می‌کردند در حالی که جمهوری اسلامی ایران شروع کرد تا انقلاب خود را با ایجاد گروه‌هایی مانند حزب‌الله [لبنان] صادر کند.


• رژیم ایران در شبکه‌ای که ایجاد کرده بسیار استراتژیک و روشمند و متمرکز عمل می‌کند. شبه‌نظامیان شیعه در عراق و لبنان از رژیم تهران حرف‌شنوی دارند. سعودی‌ها نتوانستند چنین اقداماتی را تکرار کنند.


• «موج سیاه» واقعا اوج ۲۰ سال خبررسانی و اطلاعات تخصصی درباره منطقه است. این کتاب که نوشتن آن بیش از دو سال و نیم طول کشید حاصل درک و عشق عمیق من به خاورمیانه است.


• ما فراموش می‌کنیم که چه انسان‌هایی علیه نخستین تلاش‌های شتابزده خمینی برای تحمیل حجاب و تبدیل کشورشان به یک جمهوری اسلامی اعتراض کردند.


شبکه بیان نیز در گزارشی تحلیلی با عنوان "دور تازه تقابل حکومت با زنان ایرانی"، آورده است:


• جمهوری اسلامی طی هفته‌های اخیر دور تازه‌ای از فشار، سرکوب و خشونت علیه زنان آزادی‌خواه ایران را آغاز کرده و در این مسیر از هیچ اقدام غیرانسانی دریغ نمی‌کند.


• جامعه ایران هم‌زمان با تحمل فشارهای معیشتی و اقتصادی، در حال مبارزه با حکومت تمامیت‌خواه علی خامنه‌ای است.


• حکومت مذهبی ایران علاوه بر اِعمال فشار به فعالان مدنی، زندگی را بر مردم عادی هم سخت گرفته است.


• زنان و دختران طی سه-چهار سال گذشته استقبال ویژه‌ای از مانتوهای مدل جلوباز یا بدون دکمه داشته‌اند و به همین خاطر این نوع مانتو به صورت گسترده در بوتیک‌ها و البسه فروشی‌ها در حال عرضه است.


• حکومت ایران مدعی مغایرت این نوع پوشش با قوانین اسلامی است؛ اما فروشندگان می‌گویند اگر برخلاف سلیقه مشتری عمل کنیم، کارمان به ورشکستگی می‌کشد.


• برخورد با نوع پوشش زنان در امتداد فعالیت‌های ضد مردمی دادسرای ارشاد تهران است که شماره پیامک و چند صفحه در شبکه‌های اجتماعی برای گزارش دهی «کشف حجاب» و سایر «هنجارشکنی‌ها» معرفی کرده بود.


علی جوانمردی فعال ضد انقلاب نیز در کانال تلگرامی اش در مطلبی تحت عنوان "دوره بیداری ایران شروع شده" می نویسد:


• اگر امروز در تهران قدم بزنید با یک مشاهده ساده متوجه قدرت زنان در ایران می شوید. در سطح خیابان پوشش پیرهن و شلوار و سر باز (بدون روسری) کم کم به امری طبیعی تبدیل شده است داخل خودرو که هیچ.


• یکی از مکان های روئیت مرز حجاب و مذهب و دین که انشالله گذر کسی به آن مکان ها نیافتد مراکز درمان است.


• رشد سریع کشف حجاب در شهری چون قم رشد پیامک های این چنینی را به همراه داشته، امروز تمام قم خصوص مناطقی چون سالاریه، بلوار امین یا خیابان های خرید چون صفایبه و بهشتی برای خود یک تهران بی حجاب است.


• نمی دانم چرا ولی از آفات دوران کرونا برای نظام رشد بی حجابی در شهری چون قم بوده تا جایی که دیروز آیت الله یزدی از قالیباف طی نامه ای خواست به وضع حجاب و عفاف رسیدگی کند.


• در حالی که شاید زنان ما به اصطلاح بی حجاب باشند اما بی عفت نیستند. این نوید بیداری فکری در ایران است که زنان آنرا کلید زده اند.

 

گفتنی است که رسانه‌های ضدانقلاب و کانال‌های تلگرامی تلاش دارند تا موضوع حجاب را به سمت حقوق زنان و یک موضوع مدنی سوق دهند.این رسانه‌ها با هدف القا این موضوع که زنان در جامعه ایران هدف سرکوب قرار دارند، سعی دارند تا حجاب را ابزار فشار حاکمیت برای کنترل زنان در جامعه معرفی کنند. از طرفی این جریان رسانه‌ای با درهم آمیختن موضوعات حقوقی و مذهبی به دنبال آن است که اساس تفکر ج.ا.ا در مورد زنان را مورد نکوهش قرار داده و ایجاد مطالبه برای تغییر این نگرش کند.به نظر می رسد این رسانه‌ها با تشویق زنان به مطالبات اجتماعی، قصد دارند تا موضوع حجاب را به اولین دغدغه جامعه زنان در ایران تبدیل کنند. پیش بینی می شود موضوعاتی مانند دوچرخه سواری بانوان، حضور بانوان در ورزش زورخانه‌ای و ورود به استادیوم‌های ورزشی در آینده با هدف تخریب حجاب موج جدید را در این رسانه‌ها شروع کند.

ارسال نظرات
پرونده ویژه
عناوین برگزیده
آخرین اخبار